Undervognsbehandling

Undervognsbehandling

Husker du undervognsbehandling til din bil?

Hos Stubbe anbefaler vi, at du får din bil undervognsbehandlet og dermed forlænger bilens levetid. Vi samarbejder med PAVA, som er din garanti for en omhyggelig og professionel undervognsbehandling. 

Kontakt os allerede i dag for at bestille en undervognsbehandling til din bil. 

Undervognsbehandling

Hvad er en undervognsbehandling?

En undervognsbehandling er en behandling til din bils undervogn, som er med til at sikre din bil mod eksempelvis rust, hvilket er særdeles vigtigt for din bils levetid og værdi.

Hvis din bil er undervognsbehandlet, er chancen større for, at din bil holder længere.

En undervognsbehandling er med til at forebygge mod primært rust. Vores samarbejde med PAVA består af tre forskellige behandlinger, som passer til hvert behov.

3 forskellige undervognsbehandlinger

1. Komplet behandling 

Den komplette behandling er til dig, der ønsker den bedst mulige rustbeskyttelse af bilens undervogn, hjulkasser, hulrum og døre. Denne behandling er den mest eftertragtede til biler med hverdagskørsel. Derudover anbefaler PAVA, at den skal genbehandles ved  muligt opstået slid eller efter tre år.

2. Vedligeholdelsesbehandling

Denne behandling er til de biler, som allerede har fået en komplet behandling indenfor tre års tid, som skal efterses til en vedligeholdelse. Behandlingen er af undervogn, hulrum og inderskærme. Det er den mest perfekte og oplagte behandling for en tilbagevendende bil, som tidligere er undervognsbehandlet.

3. Specialbehandling

En specialbehandling er til de biler, som skal have en ekstra kærlig hånd. Det er som regel efter 37-60 måneder og biler med en del overfladerust, som skal have denne speciale behandling. Vores samarbejdspartner, PAVA, anbefaler den desuden til biler, som tidligere er blevet sprøjtet med rustbeskyttelsesmateriale eller PVC.

Sådan foregår en undervognsbehandling:

Starten af processen

Pava starter med at dække bilens interiør, rat, måtter og bagagerum omhyggeligt, hvor de derefter arbejder på bilens ydre og afmonterer hjul, inderskærme og bundplader. Derefter bliver bilen løftet, hvor der foretages en højtryksrengøring af undervognen. Efter bilen er blevet højtryksrenset, vil den blive kontrolleret for at se, om der er rust i bilen. Hvis PAVA bekræfter, at der er rustangreb, stoppes processen og bilens ejer bliver kontaktet.

Undervejs i behandlingen

Når gennemtærringsprocessen er fuldendt, bliver bilen sænket, så den kan varmlufttørres. Nu er bilen klar til, at der kan afmonteres undervognens propper, dernæst bliver der sprøjtet på døre, hulrum, vanger og paneler med en unik rustbehandlingsolie fremstillet til trænge godt igennem. Nu sprøjtes undervognen og skærmkasser, hvor der undlades at sprøjte på katalysator samt udstødningen.

Slutprocessen

Nu er bilen blevet undervognsbehandlet, hvor der afsluttes med en rengøring samt vask. Når bilen er vasket og klargjort, kan ejeren nu afhente bilen. Det kan dog forekomme, at bilen drypper de første par dage, og det anbefales derudover stærkt at undgå at vaske bilens undervogn i en vaskehal lige efter behandling.